De organisatie

Pearle België is met zijn meer dan 225 winkels, de marktleider binnen de optische retail. Niet voor niets werden we dit jaar retailer van het jaar, beste optische winkelketen en beste webshop binnen de optische categorie. We maken deel uit van de wereldwijde organisatie GrandVision. GrandVision telt meer dan 36.000 werknemers in 44 landen.

Pearle is de toegankelijke oogexpert voor iedereen. Samen met al onze toegewijde werknemers streven wij naar hoogwaardige en betaalbare oogzorg. We geven jong en oud de magische ervaring van optimaal zicht​. Bij ons kan elke persoon terecht voor persoonlijk advies en optiek op maat.

  • Met meer dan 150 miljoen klanten per jaar wereldwijd
  • En meer dan 7.000 winkels
  • En een assortiment met maar liefst 25 exclusieve merken

We leven dan ook onze cultuurwaarden DO, DARE en CARE!

  • DO: “Be passionate, work hard and make it happen!”
  • DARE: “Guts and glory!”
  • CARE: “Together we create the best employee and customer experience”.

Kan jij je hierin vinden? En heb jij ambitie en drive? Dan leren wij je graag beter kennen!

Welke uitdaging bieden wij jou?

Je krijgt de kans om deel uit te maken van een enthousiast en gedreven marketingteam in een dynamische en succesvolle organisatie. In 2021 was Pearle “Retailer of the year” over alle categoriëen heen.

Je wordt tewerkgesteld in het hoofdkantoor in Mechelen en rapporteert aan de Marketing Manager. Samen met de Senior Brand Manager en Marketing Coördinator geef jij mee vorm aan de campagnes die onze keten en brand positionering versterken en verder uitbouwen in de Belgische markt.

Als Brand Manager ben jij verantwoordelijk voor o.a.:

  • Strategische jaarplannen van de categorieën zonnebrillen (plano & RX) en de trade marketing (Ray-Ban, Privé Revaux, Karun, Unofficial…)
  • A tot Z Projectmanagement van campagnes: Plannen, organiseren, coördineren…
    • Van concept & propositie tot praktische implementatie (fotoshoot, design, creatives, POS..)
    • BTL campagnes & media aansturing (incl.social media, CRM, web, content..)
    • Het tracken en analyseren van de campagneresultaten
    • Het delen van best practices
    • Benelux afstemming
  • Aansturen van intern én externe agentschappen
  • Identificeren van marketing-opportuniteiten in je eigen categorieën.

Wat zoeken wij in jou?

Je legt een flinke dosis kennis en ervaring op tafel. Deze ervaring situeert zich binnen de marketing, en bij voorkeur de dynamische wereld van retail.

Daarnaast beschik je ook nog over de volgende diploma’s, ervaringen en competenties:

  • Master werk- en denkniveau (of gelijkwaardig door ervaring);
  • Ervaring met social media en online media is een plus;
  • Tweetalig Nederlands & Frans;
  • Flexibel en out of the box denken is voor jou geen probleem;
  • Gestructureerd en communicatief ingesteld;
  • Hands-on mentaliteit
  • Analytisch om resultaten te kunnen evalueren en bij te sturen waar nodig
  • Snel en kordaat kunnen inspelen op de constant veranderende retailmarkt.
  • Ervaring met het opzetten en coördineren van marketingprojecten en campagnes

Wat krijg je in ruil?

In ruil voor je engagement kom je terecht in retail-omgeving gekenmerkt door een succesvolle groei, een aangename werkomgeving en een informele bedrijfsstructuur. Je werkt in een multidisciplinair team over de landsgrenzen heen waarin we mekaar bekruis stuiven en aanmoedigen. Een team volop in evolutie, ook digitaal en naar e-comm. Momenteel werken we op afstand maar ons Mechels kantoor is gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer (omgeving station). Je ontvangt een aantrekkelijke verloning.

Heb jij in de bovenstaande lijst (zo goed als) alles kunnen afvinken? Perfect! Dan ben jij de collega die we zoeken!

Wij kijken er alvast naar uit om je beter te leren kennen!

Procédure de demande